در این فیلم در رابطه با استقرار سیستم ۳۶۰ در کسب و کارها صحبت کرده‌ام.
در این سیستم کلیه ابعاد کسب و کار بهبود داده می‌شود و نگاه سیستمی به تمام اجراء خواهیم داشت.
این سیستم تاکنون در بیش از ۱۰۰ کسب و کار مختلف اجرایی شده و نتایج آن افزایش فروش و درآمد سازمان‌ها به میزان ۱۰۰ تا ۳۰۰ درصد بوده است.
تمامی مراحل انجام شده در این شرکت‌ها هم موجود است و می‌توانیم به شما نشان بدهیم که چه مسیری را رفته‌ایم و چه نتایجی ایجاد شده است.
برای اطلاع از جزییات بیشتر با ما در تماس باشید.

 

 

نوشته های زیر همان مواردی است که در فیلم بالا مطرح شده، اگر خواستید فیلم را ببینید در غیر اینصورت متون زیر را مطالعه کنید.این ویدیو، در مورد استقرار سیستم در سازمان‌ها و شرکت‌ها، به نام سیستم افزایش فروش است.

تجربه‌ی مشاوران ما نشان داده که این سیستم حداقل یک افزایش 2 الی 3 برابری را در یک سازمان بوجود می‌آورد.
در این ویدیو بصورت جزئی و خلاصه گفته شده که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

ابتدا درباره‌ی نحوه‌ی استقرار سیستم جامع بازاریابی و فروش و اجزای آن صحبت می‌کنیم. مواردی که در ادامه گفته می‌شود، در قراردادی که قبلا با مجموعه‌هایی که این سیستم را استقرار دادیم، آورده شده و لازم به ذکر است که به تناسب حرفه و کار شما ممکنه تغییراتی وجود داشته باشد اما کلیت یکسان است.

هدف این کار، استقرار یک سیستم اصولی بازاریابی و فروش را شامل می‌شود. شاید از خیلی‌ها بشنوید که ما فروش داریم بازاریابی هم داریم اما ما میایم مواردی را که رد بازاریابی و فروش مطرح می‌شوند را مثل اجزای پازل کنار هم قرار می‌دهیم و شاهد افزایش فروش قطعی در مجموعه شما خواهیم بود.

اولین کار زیر‌ساخت مجموعه است. یکسری زیرساخت‌هایی لازم دارید که مهمترین آنها از نظر مشاورین مجموعه، سیستم ارتباط با مشتری یا CRM هست.

خیلی از سازمان‌ها رو که را مراجعه کردیم، دوستانی بودند که CRM داشتند و استفاده می‌کردند اما وقتی دقیق‌تر مشاهده می‌شد، صرفا اسم، شماره تلفن و ایمیل مشتریان در آن ثبت شده بود. در صورتی که در CRM ما باید بدانیم با چه مشتریانی سروکار داریم، چه چیزهایی را فروختیم، چه صحبت‌هایی را داشتیم، مکالمه یا تماس بعدی کی هست یا فعالیت بعدی چی هست.

در جلسه‌ای که با مشاوران کانون مربیان خواهید داشت، یک سیستم CRM منساب سازمان شما را پیاده‌سازی می‌کنیم یا اگر از قبل CRM دارید، آن را بررسی می‌کنیم و بهبود می‌دهیم و به پرسنل شما کاملا یاد می‌دهیم که چطور استفاده حداکثر آن را ببرند.

مورد بعدی در زیرساخت‌ها، بحث کمپین است. چیزی که فروش رو بیشتر می‌کند، کمپین است. چون بازاریابی یک اقدام تک مرحله‌ای نیست. سیستمی که ما برای شما پیاده‌سازی می‌کنیم شامل این هست که وقتی فردی به شما مراجعه می‌کند، ابتدا راهنمایی‌هایی به او داده می‌شود، بعد از آن تعبیه می‌کنیم بنا به محصول شما یک تماسی با او گرفته می‌شود، ایمیل‌هایی برایش ارسال می‌شود و سپس محصول به آن معرفی می‌شود. کمپین‌ها مختص به هر محصول است و بسته به ارزش و مراحل فروش آن، متفاوت از یکدیگر می‌باشند.

مورد بعدی سیستم تلفن حرفه‌ای است. برای شرکت شما و برای پرسنل‌تان، سیستمی رو پیاده‌سازی می‌کنیم با حداقل هزینه؛ که تمامی تماس‌ها ضبط شود که بصورت رندوم آن‌ها را بتوانیم چک کنیم. سپس بررسی می‌کنیم صحبت‌هایی که پرسنل با مشتری‌ها یا مراجعه‌کننده‌ها دارند چه مشکلی دارد و دونه‌دونه عارضه‌یابی می‌کنیم.

در قسمت منابع انسانی، اگر نیروهایی خودتان از قبل دارید، کمک می‌کنیم آن‌ها را آموزش می‌دهیم؛ که چطور محصول را معرفی کنند، چطور فروش رو نهایی کنند، چطور قیمت را اعلام کنند، چطور مشتری را پیگیری کنند. این‌ها همه نکاتی‌ست که ظاهرا همه ساده به نظر می‌رسد ولی در مواقعی پیگیری اشتباه ماست؛ مثلا برای فردی بروشور ارسال می‌کنیم و کارمند ما برای پیگیری تماس می‌گیرد  و برخورد شخص هست که تعیین می‌کند آیا می‌توانیم دفعه بعدی مجدد با وی تماس بگیریم یا نه. اگر برخورد اشتباه باشد و روی مشتری فشار باشد، نتیجه عکس خواهیم گرفت.

اگر نیروهایی را نیاز داشته باشیم به استخدام شدن آنها طی مراحل استخدام، نوشتن آگهی و مصاحبه با این افراد در کنارتان هستیم و کمک می‌کنیم.
شاخص‌های بهره‌وری از این نیروها را برای شما تدوین می‌کنیم؛ به این صورت که هر نیرویی که دارید قرار است چقدر فروش داشته باشد و هر ماه چطور باید این‌ها را سنجش بکنید.

مرحله بعدی خود سیستم بازاریابی است. از نظر ما یکی از مهمترین انواع بازاریابی، بازاریابی محتواست. امروز در جهان، بحث در این است که ما تنها ابزاری که در بازاریابی برامون مفیده، بازاریابی محتواست.

بازاریابی با محتوا چیست؟ در اکثر صنایع ما می‌توانیم بازاریابی با محتوا را پیاده‌سازی کنیم یعنی فرض کنید شرکتی که قطعات و لوازم مربوط به پرورش میگو را می‌فروشد؛ به جای اینکه در شبکه‌های اجتماعی پیام و عکس به اشتراک می‌گذاشتند برای خرید قطعات‌شان، ما کمک کردیم محتواهایی رو پخش کنند یعنی برای مثال یک استخر میگو برای اینکه بهداشتی نگهداری شود، چه اجزا و قطعاتی باید داشته باشد.

طبیعتا شما زمانی که این‌ها را توضیح می‌دهید، افراد برای خرید موارد سراغ شما ‌می‌آیند. پس بازاریابی محتوا یعنی ایجاد محتواهایی از جنس نوشته، فیلم، عکس و صوت و هر چیزی که در این رابطه باشد که مشتری را در غیر مستقیم ترغیب کند نه مستقیم. البته تبلیغات مستقیم هم خواهیم داشت ولی شاید 10 درصد از تبلیغات مستقیم باشد؛ 90درصد تبلیغات‌مان، تبلیغات بازاریابی محتوا و یک بخشیش برندینگ هست یعنی نشان بدهیم که ابعاد کارمان چیه، شرکت‌مان چیه، چند نفر پرسنل داریم، بزرگی کارمان، مشتریان ما و … را با دقت برای مجموعه شما پیاده‌سازی می‌کنیم.

علاوه بر آن، ما یک تغییر ساختار در حوزه بازاریابی برای شما ایجاد می‌کنیم و آن هم این است که شرکت شما و فروشنده‌های شما به جای اینکه فروشنده باشند، مشاور خواهند بود؛ و ما هنگامی که تغییر نقش می‌دهیم، از فروشنده به مشاور، فروش هم اتفاق می‌افتد.

در سیستم بازاریابی، اصطلاحی وجود دارد که مهم است، به نام قیف بازاریابی. قیف بازاریابی یعنی اینکه ما هر ماه به مثابه یک قیف، هزاران نفر را وارد قیف بازاریابی می‌کنیم، کسانی که از اینستاگرام، تبلیغات، تلگرام، سایت و … با ما آشنا شدند و این افراد را مرحله به مرحله بهشون خوراک می‌دهیم تا به محصولات و شرکت ما علاقه و اعتماد پیدا کنند.

اولین مرحله سیستم بازاریابی این است که دهانه قیف شما پر شود، یعنی هر ماه ورودی جدید داشته باشید. انواع محتوا، در بازاریابی محتوایی به ما کمک می‌کند. ما به شما کمک می‌کنیم محتواهایی از جنس نوشته ایجاد بکنید و اینها را در شبکه‌های اجتماعی قابل استفاده در شرایط فعلی کشور بکار ببرید. ممکن است سازمان شما از قبل سایت داشته باشد و در این مرحله، استراتژی این است که روی سایت خودتان کارهایی انجام دهید. ولی امروزه پلتفرم‌های زیادی هم وجود دارد، پلتفرم‌های انتشار نوشته مثل ویرگول.

مورد بعدی بازاریابی محتوایی فیلم‌هاست. ما به شما کمک می‌کنیم فیلم‌هایی با ساختار و سناریو درست، ایجاد بکنید که به فروش محصولاتتان کمک بکند.
رسانه‌های اجتماعی مورد بعدی هستند. شبکه‌های اجتماعی قابل استفاده با شرایط فعلی کشور وسیله‌ای هستند برای پر کردن دهانه قیف بازاریابی شما. ما از این طریق کمک می‌کنیم که این رسانه‌ها برای شما ورودی جذب بشود.
مورد بعدی در سیستم بازاریابی محتوایی، در نوشتن متن‌های ما، در ضبط کردن فیلم‌هامون چه چیزهایی باید بگیم. در اینجا تمامی نکات را به شما خواهیم گفت که به فروش شما کند.

در مدیریت سیستم بازاریابی، کمک می‌کنیم که مشتریان فعلی‌تان را در یک دسته‌بندی و طبقه‌بندی قرار بدهیم.
روش غربالگری مشتریان در چند مرحله را نیز به شما میگیم. در رسانه‌های اجتماعی و سایت‌ها که تبلیغات می‌کنیم بعضی از افراد از روی کنجکاوی با ما ارتباط برقرار میکنن. ما بهتون میگیم که چطور این افراد را غربال کنید و آن مشتری‌‌ای که برای خرید و رفع نیاز به شما مراجعه کرده را بتوانید شناسایی و بهتر پیگیری کنید و افراد دیگر را تا حدی راهنمایی ‌می‌کنیم و پیشنهادات اصلی را به آنها نمی‌دهیم.

مورد بعدی بازاریابی به شما می‌گوییم این است که ما روش‌های مختلفی برای بازاریابی می‌توانیم داشته باشیم. در بسیاری از صنایع ما می‌توانیم ایونت مارکتینگ داشته باشیم. یعنی افراد  را به یک جلسه‌ی حضوری دعوت بکنیم. این روش برای اکثر محصولات امکان‌پذیر است که شیوه‌های آن را کاملا به شما میگیم.

در ادامه سیستم‌های برای بازاریابی ارجاعی به شما خواهیم گفت و حتی می‌توانیم اتوماتیک روی سایت‌تان پیاده‌سازی کنیم؛ مثل کاری که اسنپ و تپسی می‌کنند؛ برای مثال اگر شخصی اپلکیشن را به دیگری معرفی کند برای هر دو نفر امتیازی قائل می‌شود.

مورد بعدی، بحث مذاکره و فروش هست. در این بخش ما به شما میگیم که بعد از جذب مشتری و وارد کردن او در قیف بازاریابی، درست مرحله‌ای که مشتری که میخواهد وجه‌ای به شما پرداخت کند، چطور صحبت کنیم، در چند مرحله صحبت کنیم، چطور قرارداد ببندیم، چطور اگر اقساطی‌ست، قسط را به مشتری مطرح کنیم و تمام چیزهایی که در حوزه مذاکره و فروش هست را برای شما توضیح خواهیم داد. نکته‌ی بعدی که در این بخش مهم است، جلسات مذاکره فروش سازمانی هست؛ برای مثال یک سازمانی به یک سازمان دیگر بصورت B2B یک محصول یا یک خدمتی را می‌خواهد ارائه کند.

نکته مهمی که باید توجه داشته باشید، موارد گفته شده کلاس درس نیست که حرف‌هایی گفته شود و تمام. بلکه بصورت یک مربی در کنار سازمان شما و تیم فروش‌تان هستیم و هر چیزی که در آن ببینیم ضعفی وجود دارد رفع می‌کنیم و منتظر فیدبک آن می‌مانیم؛ تا جایی که برسیم به یک سیستم خودکار که خود شما هم شاهد خواهید بود که فروش شما رو به افزایش است و با خروج مشاورین شرایط تغییر نخواهد کرد.

مدت قرارداد، بستگی به ابعاد کسب و کار، درخواست و وضعیت فعلی شما دارد. مدت قرارداد، حق الزحمه و مواردی مثل این در یک جلسه‌ای بصورت آنلاین یا حضوری با هم صحبت می‌شود.

استراتژی کانون مربیان کسب و کار به این صورت است که تلاش می‌کنیم وقتی وارد یک مجموعه شدیم، به تناسب مبلغی که پرداخت می‌کنید، چندین برابر وارد مجموعه شما می‌شود.

اگر تمایل داشتید با همکاران مجموعه یک جلسه را هماهنگ کنید که بتوانیم وضعیت فعلی شما را آنالیز کنیم و موارد نیاز را اعلام کنیم.